Pytanie studentki :)

Witam,
Jestem studentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach i wybieram się na pół roku na studia do Niemiec w ramach współpracy międzynarodowej Sokrates.
Bardzo ciekawi mnie jak wygląda u Was sprawa zakupów. Dlatego mam do Was kilka pytań:
1. Gdzie znajdują się najlepsze sklepy, które oferują dobre jakościowo produkty, ale po rozsądnych cenach? Lepiej kupować w wielkich centrach czy raczej w miejscowych sklepikach?
2. Jakie produkty możecie mi polecić? Lepiej polskiego pochodzenia czy raczej niemieckiego?
3. Z jakich źródeł mogę pozyskać informacje na temat aktualnych promocji w sklepach, itp.?
4. Czy znacie jakieś sklepy (w tym także sklepy internetowe), w których będę mogła kupić produkty polskie?
5. Czy waszym zdaniem opłaca się robić zakupy przez Internet?
6. Czy ceny w Niemczach są bardzo wysokie w porównaniu z polskimi? Bardzo się różnią?
7. Lepiej kupować w polskich sklepach czy niemieckich?
8. Jak oceniacie koszt życia w Niemczech? Musze wiedzieć, jaki zapas gotówki mam przygotować;)
Bardzo Wam dziękuję za udzieloną pomoc. Powoli staram się przygotowywać do życia za granicą i staram się gromadzić cenne informacje, które zapewne będą bardzo przydatne w życiu codziennym w Niemczech

2012-07-17 00:00:00


Odpowiedzi:

 

RE:Pytanie studentki :)

hmm... ja od roku uczę się w turyngii i przestałem już zwracać uwagę czy to jest tańsze czy tamto bo ogólnie to ceny sie tak bardzo nie różnią jeśli nie będziesz szaleć to spokojnie można się przenieść na produkty niemieckie. Ja osobiście to kupuje raczej w netto/kaufland i takich tam, jest tanio i raczej sa świeże produkty. Nie kupuje ogromnych ilości jedzenia w Polsce a potem siedzę na tym w Niemczech... raczej podstawę "do smaku" i tyle;) ważne jest tez gdzie będziesz mieszkać, raczej w akademiku albo internacie tak sadze^^ mi pomijając koszty drogi do domu wystarcza spokojnie 300-350 euro na miesiąc + koszty benzyny... jak byś coś jeszcze chciała wiedzieć to pisz na fb sebastian.ogrodzinski